LLGame – gra na Daj Się Poznać

LLGame – Gra o nauce języków

Nauka poprzez zabawę

Czyli bardzo popularne hasło, które często nie odzwierciedla tego czym powinna być gra. Dlaczego? Bo gra to nie tylko układanie klocków z napisami do ładnych kolorków, tylko jakieś wyzwanie. Nie powinno się nudzić gracza bez powodu. Analizowałem ostatnio co wpływa na to że jestem zadowolony z jakiejś gry. Wyszło, że musi zawierać następujące elementy:

  • trudność – gra nie może ci pozwolić na jej przejście z zamkniętymi oczami …
  • zaskoczenie – po chwili czegoś monotonnego powinna zaskoczyć …
  • wyzwanie – a to powinno stanowić takie wyzwanie gdzie musimy się zaangażować …
  • ciekawość – coś co sprawi że poprawimy się na krześle aby bardziej się skupić …
  • rozwój – ponieważ po zwycięstwie, to co jak co ale cyferki muszą rosnąć 🙂

Założenia czyli jak to ma działać

Ciężko od razu przygotować design doc. Dlatego ja zawsze rozpisuję co się po kolei dzieje w grze. Daje to przykład rozgrywki i pozwala na zobaczenie jak to ma wyglądać w praktyce. Na tym poziomie możemy wyeliminować większość rzeczy, które mogą być zbędne albo które będą uciążliwe. Przygotowałem taką listę obrazującą grę.

  • pokazuje się słowo z języka niemieckiego
  • pokazują się trzy karty z możliwymi odpowiedziami
  • wybieramy jedną z kart
  • na kartach są statystyki
    • ilość dobrych odpowiedzi
    • ilość złych odpowiedzi
    • stosunek odpowiedzi dobrych do złych
  • za każdą dobrą odpowiedź dostajemy punkty doświadczenia oraz ?złoto?
  • za ?złoto? kupujemy nowe karty ze słowami
  • karty są podzielone na poziom trudności
  • poziom trudności zmienia koszt kupna karty

Wygląda sztywno ale…

Wystarczy dodać trochę soku 🙂

Ale jak w tak prostej grze dodać takie uświetniacze. (U góry za dużo kropek, więc tutaj wyliczanka)

Po pierwsze grafika i animacje. Gracz musi czuć, że te karty są rzucane, płynnie przechodzą, są niszczone lub ulepszane, wybuchają lub rodzą się z dymu. Gra musi żyć nawet w tle. Mała wskazówka zegara odmierzająca czas. Falująca kartka. Cyfra twojego poziomu robiąca np. salto. Małe rzeczy które cieszą.

Po drugie czas. Tykający zegar czekający na poprawną odpowiedź. Z coraz bardziej spanikowaną miną wraz z mijającymi sekundami. Popychający cię do wyboru jakiejś odpowiedzi. Presja, presja i jeszcze raz presja.

Po trzecie rażące statystyki z każdej sesji. Ile zrobiłeś dobrze, dlaczego tyle źle. Dąż do perfekcji.

Po czwarte – przyjemność. Pomimo tych wszystkich strasznych rzeczy, które będą cię stresować przyjdzie czas rozdania punktów. Kupienia kart. Twoja mała nagroda za tak wielki wysiłek.

Daj Się Poznać

Ta gra powstanie na ten konkurs. Nie liczę na zwycięstwo, a jedynie zaprezentowanie mojego procesu twórczego. Przedstawię po kolei rozwój gry. Opiszę każdy ważniejszy krok. Mój problem z implementacją czegoś. Dodatkowo muszę wrzucać posty ogólne o IT. Nie tylko o projekcie, który robię. Wstępnie myślę, że będą to posty o wzorcach projektowych. Chciałbym się ich w końcu dobrze nauczyć a to jest dobra okazja, aby tego dokonać.

 

Please follow and like us:
0

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar