Historia Pewnej Gry Językowej #1 – Jak zacząć panie premierze?

Historia Pewnej Gry Językowej #1 – Jak zacząć panie premierze?

Historia Pewnej Gry Językowej

#1

Jak zacząć panie premierze?

 

Mam pomysł. Rozpisałem go. I co? I nic. Nie mam pojęcia co dalej zrobić. Trzeba się jakoś za to wziąć. Siadam. Ulubiony edytor się odpala.

Tworzę pierwszy plik: Card.java. W końcu to ma być karcianką. Idzie pięknie. Wypełniam po kolei linie z nazwami pól. Nie trzeba żadnych metod. Tylko konstruktory. Cudownie. Idealna klasa do przechowywania informacji o karcie. Mam to.

Co teraz? Tych kart może być wiele. Może zrobię coś to zarządzania nimi? Tworzę CardManager.java. Hmm… Lista ze wszystkimi kartami. To jest to. Ale przydałoby się jakoś do nich dostać.

Tylko w jaki sposób? Może poprzez nazwę? Robi się. Znaczenie? Gotowe. Przydałoby się wybierać też losowe… Szybki myk i się losują.

Ech.. Zapomniałem. No tak, trzeba skądś wziąć te karty. Muszę wymyślić jakiś sensowny sposób ich zapisywanie i ładowania z pliku. Godzina? Zbyt późno. Leci to do TODO listy.

Lista TODO:

– przygotować model danych do zapisu i ładowania kart (może jakaś lua?)

– napisać kod do ładowania i zapisywania kart

Na razie tyle. Trzeba będzie pomyśleć nad jakimś sensowniejszym projekcie. Nie lubię projektować. Wolę jak kod sam się rozwija. Pożyjemy, zobaczymy.

Panie premierze, zacząłem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*