PatysBlog

Czarodziej JavaScript, Poliglota, Miłośnik Podróży

Historia Pewnej Gry Językowej #3 – Pierwsze Powstanie “Menu”

Historia Pewnej Gry Językowej

#3

Pierwsze Powstanie “Menu”

Dzisiaj nadszedł ten wielki dzień. Czas rozpocząć powstanie. Powstanie “Menu”. Najpierw przygotowania. W jaki sposób robić przyciski, pozycjonowanie ich na ekranie oraz jakieś fajne efekty po kliknięciu. Mogę sam wszystko napisać używając libGdx do wyświetlania albo użyć czegoś gotowego. Nie musiałbym wtedy całego zachowania np.  przycisków albo miejsc do wpisywania tekstu programować. Ciekawe czy jest coś gotowego w libGdx.

Jest. Scene. Tak to się nazywa. I są tam gotowe elementy do prawie wszystkiego co będę musiał użyć. Idealnie. Coraz bardziej ten libGdx podoba mi się. Jak na razie w pełni pokrywa moje wymagania podczas tworzenia gry. No to zaczynamy.

Stwórzmy na początek “stage“, który będzie pilnował, żeby mój interfejs użytkownika działał jak należy. Do tego zróbmy sobie tabelkę, w której umieścimy wszystkie przyciski. Sprawmy, że będzie ona rdzeniem (root’em) naszego interfejsu. Fajnie też byłoby widzieć jak się ona zachowuje, więc tymczasowo dodam aby wyświetlały się linie od tabelki. Ułatwi mi to ustalenie pozycji wszystkich przycisków. Następnie dodam to do mojego stage’a. I każę dla aplikacji, żeby przechwytywał kliknięcia z niego. Pozostało tylko aktualizować i rysować stage. Dodatkowo zrobię skalowanie widoku, żeby mi się jakieś krzaczki później nie robiły jak zmaksymalizuje okno.

Czas na nasz interfejs. Zrobię prostą klasę która będzie przechowywać wszystkie widoki, czyli menu, gry itd. Nazwę ją UserInterface. Będzie tam tabelka pobierana z argumentu konstruktora, a następnie wypełniana poszczególnymi widokami. Powinno działać. Najwyżej później zmienię to, jak dojdzie więcej widoków.

Czas na powstanie menu. Zróbmy sobie na razie nazwę MainView i niech rozszerza klasę Table z libGdx. Na razie będą tylko dwa przyciski: start i wyjście. Muszę zrobić skin, który zapewni wygląd. Na ten moment niech będzie bezpośrednio tutaj. Później pomyślę, gdzie to przenieść, bo pewnie ten kod będzie się powtarzał dalej. Wezmę przykładowy styl z libGdx i do testów się nada. Zostało tylko dodać przyciski z tymi stylami do tego widoku. Gotowe. Następnie sam widok zostanie dodany do interfejsu, który doda to do głównej tabelki. Brzmi dobrze jak na razie. Chyba tyle. Do zrobienia będzie jeszcze co się dzieje po kliknięciu. Ale to przy następnej sesji kodzenia pomyślę.

Please follow and like us:
0
« »

© 2017 PatysBlog. Theme by Anders Norén.