Historia Pewnej Gry Językowej #4 – Kiedy rzucisz Asa z rękawa?

Historia Pewnej Gry Językowej

#4

Kiedy rzucisz Asa z rękawa?

Nadszedł ten czas. Czas kart, wielkich pieniędzy i pięknych kobiet. No dobra. Na razie tylko kart 🙂 Tak patrzę w nie i jakoś nie mogę ich wydobyć. Dlaczego !? Bo wszystkie metody są prywatne i człowiek uświadamia to sobie dopiero wtedy, kiedy musi ich użyć. Czas na zmianę. Niech staną się publiczne.

Mamy karty, więc czas na trochę piękna. Może jeszcze nie kobiety 🙂 ale jakieś tło, żeby wyświetlać karty na czymś ładnym. Przygotowane w Inkscape w sumie na szybko. Na razie nie przejmuję się wyglądem aplikacji. To na ten moment kwestia podrzędna, ponieważ muszę zaprogramować jak najwięcej mechanik. Później dorobię jakieś fajne grafiki dla kart, tła i innych rzeczy, które dodam. Skoro mam już tło to ładuję je do aplikacji i można przejść do wyświetlania go. Łatwizna.

Myślę sobie, że chyba źle zrobiłem robiąc CardManager bezpośrednio przy tworzeniu gry. Przeniosę to chyba do klasy MetaGame. Tam będą znajdować się wszystkie informacje, które będę musiał zapisywać i odczytywać. Przykładowo oprócz kart, mogą się tam znaleźć: poziom, punkty, doświadczenie itp. Zrobię to też jako statyczne pole. Będzie dostępne w całej aplikacji co ułatwi mi komunikację pomiędzy różnymi miejscami w kodzie.

Skoro to mamy, czas przejść do tych asów z rękawa. Ale po kolei. Mam przycisk playButton. Niech on dodaje do tabeli wylosowane karty. Czyli po kliknięciu na playButton wywołujemy createGame, a to wywoła startGame, który doda wszystkie karty. No to lecimy. Wyciągamy jedno słowo  i znaczenia z talii. Upewnijmy się też, że znaczenia się nie powtórzą. Trzy znaczenia i jedno słowo. Będzie ok.

Zróbmy teraz styl do tekstu, który będziemy wyświetlać. Nic specjalnego jak widać. Tworzymy następnie cztery teksty z tym stylem. Pozostało tylko dodać je do tabelki i zrobić pomiędzy nimi ‚entery’.

To tyle na dziś. Trzeba będzie dodać jakąś prostą grafikę, która będzie odpowiadać za kartę i trzymać miejsce na ekranie. Dodatkowo przydałoby się umiejscowić to wszystko jakoś ładnie. Na górze słowo do odgadnięcia a niżej trzy znaczenia obok siebie. Chyba będzie dobrze. Na dziś starczy. Przyszłość zaplanowana, można iść spać.

 

Please follow and like us:
0

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar