Historia Pewnej Gry Językowej #2 – Ładujemy tego JSON’A !!!

Historia Pewnej Gry Językowej

#2

Ładujemy tego JSON’A !!!

Patrzę i nie wierzę. Libgdx ma wbudowane wsparcie do JSON. Wow. To już wiem jaki format do przechowywania słów. Nie lua czy inne super potężne, niesamowite skryptowe języki co to wszystko potrafią. Lecimy z JSON. Idealnie, bo pracując przy JavaScripcie się sporo jego nauczyłem.

Spójrzmy jak to działa. Hmm… Trzeba zrobić klasę do serializacji (taka tam klasa która będzie odpowiadać temu co będzie w JSON). Mam już taką. Card.java jest perfekcyjne. Brakuje tylko getterów i setterów, żeby poprawnie działało. No to generujemy z automatu. Eclipse, zaczaruj mi tutaj. Łup ściana kodu gotowa paroma kliknięciami.

Zróbmy szybko prosty pliczek z paroma słowami. Trzeba w końcu na czymś testować. Później będę musiał zająć się zrobieniem całego słownika. Ech… Dobra. Wracam do tego ładowania. Zróbmy tego JSON’a. Wczytajmy plik ze słowami. Mam te słowa w tablicy więc chyba będzie potrzebny jakiś iterator czy coś w tym stylu. Szybkie poszukiwania w google i na stacku. Yup. Parsuje sobie pliczek do zmiennej typu JsonValue. Nazwijmy ją root. W końcu to początek 🙂 Teraz przelećmy ją i wydobądźmy z niej wszystkie słowa. Aaaa! Nie działa. Błąd: brak domyślnego konstruktora. Poważnie?! Dopiszę raz dwa i po problemie. Kolejne uruchomienie… Uff. Działa. No i powstały nasze karty. Mamy to wszystko w pamięci.

Czas na zrobienie zapisu. Z tego co widzę w dokumentacji będzie o wiele prościej. Mogę całą listę bezpośrednio zamienić na plik json. Jedna funkcja i gotowe. Teraz zwykły zapis na dysk. Weźmy nazwę test.json. Będzie idealna. Taka testowa. Wow.

Przetestujmy na szybko. Wszystko działa. Hmm. Tylko zapis coś dziwnego generuje na początku. Informacja o klasie. Ciekawe czy da się to pominąć. W każdym razie z tego co widzę nie przeszkadza to w ładowaniu i zapisywaniu, nieważne czy jest to dodane czy nie. Na razie zostawię. Skoro działa to po co psuć a jakoś mi to nie sprawia problemu. (Przynajmniej na razie)

No to kończymy na dziś. Mam załadowane karty. Muszę pomyśleć nad jakimś menu i wyświetleniu ich. Nie ma co czekać i budować jakieś dziwne interfejsy tylko róbmy postępy, które widać. #motivation 🙂

Please follow and like us:
0

Dodaj komentarz

3 komentarzy do "Historia Pewnej Gry Językowej #2 – Ładujemy tego JSON’A !!!"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Artur "ekhart" Dębkowski
Gość

Hej,
masz ode mnie punkty za styl posta. Bardzo się przyjemnie czyta. Powodzenia z projektem i czekam na więcej 😉

Artur "ekhart" Dębkowski
Gość

To bardzo dobry pomysł. Naturalne rozwinięcie bloga, ale w trochę bardziej skondensowanej i konkretnej formie. Myślę, że ma duże szanse powodzenia zebrać spore zainteresowanie 😉