Historia Pewnej Gry Językowej #5 – Wszystko to samo wszędzie – UI

Historia Pewnej Gry Językowej

#5

Wszystko to samo wszędzie – UI

Kiedy wiesz, że gra jest dobra? Kiedy od razu wiesz jak w nią grać. Interfejs to jedna z najważniejszych rzeczy. Jest pierwsza, gdy uruchamiamy grę. Musimy wiedzieć, co, gdzie i jak kliknąć. Obecnie wszystko jest w sumie ustalone. Menu jest na środku albo po lewej lub prawej stronie. Do tego w ładnych przyciskach jeden  po drugim. Pierwszy pozwala ci włączyć rozgrywkę, kolejne to zapis bądź ładowanie gry, potem jakieś opcje, ewentualnie autorzy a na samym dole wyjście z gry. Dużo to ułatwia bo nawet jeśli zmienimy przypadkiem język na jakiś z ‚krzaczkami’ to damy radę jakoś przywrócić do własnego języka.

Obecnie wszyscy ze swoimi interfejsami idą utartą, dobrze znaną drogą. Nikt nie próbuje zmieniać czegoś albo eksperymentować. Są oczywiście plusy tego, ale przez to ciągle tkwimy w tym samym miejscu. Zmienia się jedynie szata graficzna. Jakaś animacja za menu itd. Fajnie byłoby spróbować zmienić menu. Postaram się pomyśleć nad jakimś ‚nowym’ interfejsem. Jak wymyślę coś sensownego to dam znać.

A teraz historia:

Odpalam Inkscape. Pojawiają mi się dobrze znane przyciski, biała kartka i pewność, że coś zrobię. Rysuję prostokąt. Dostosowuję go, aby był w skali 16:9. Jak cała aplikacja. Rzucam niebieski gradient przechodzący w jasny niebieski (Tak wiem, profesjonalne nazwy kolorów). Gotowe. Mamy grafikę dla kart.

Karty jako tako mamy już wyświetlane, ale przydałoby się zrobić to z tą grafiką. Minęły godziny szukania, bo nie wiedziałem jak to zrobić. Znaczy chciałem inaczej niż twórca to przewidział. Próbowałem dodać komórkę do tabeli z grafiką i drugą komórkę z tekstem przesunąć nad grafikę. Po latach spędzonych na szukaniu, ogarnąłem że mogę zrobić tło dla całej tabelki. Hmm.. Niech każda karta będzie oddzielną tabelką. Później wrzucę je do kolejnej tabelki, która mi je ułoży na ekranie. No to lecimy. Robimy tabelkę dla karty. Dodajemy tło z naszą piękną grafiką. Potem wrzucamy tam znaczenie albo słowo do odgadnięcia i umieszczamy je na środku. Gotowe. Teraz tylko dodajemy to wszystko w odpowiedniej kolejności i robimy odpowiednie przerwy.

Zrobione. Trzeba będzie przygotować tak karty, aby wyświetlały się w losowej kolejności. Do tego też przydałoby się umieścić gdzieś informacje ile źle, a ile razy dobrze odpowiedzieliśmy. Plan jest więc do zobaczenia w kolejnej historii.

Please follow and like us:
0

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar