Historia Pewniej Gry Językowej #6 – Czas na prawdziwe wyświetlanie

Historia Pewnej Gry Językowej

#6

Czas na prawdziwe wyświetlanie

Karty rzucone na stół. Niestety w chaosie i byle jak. Czas to poprawić. Dzisiaj pierwsze takie przebudowanie kodu prawie w całości przy zachowaniu mechaniki. Ale po kolei:

Do tej pory wybieraliśmy tylko słowa i znaczenia oraz pakowaliśmy to od razu do stringów. Z czasem dojdzie więcej potrzebnych informacji w kartach do wyświetlania i blok kodu, gdzie są same deklaracje to niezbyt dobry pomysł. Więc musimy od razu wybierać wszystko. Bierzmy całe karty i później będziemy wrzucać je do odpowiednich funkcji, które obrobią zawarte w nich dane.

Musimy też zmienić fragment, gdzie sprawdzaliśmy czy się nie powtarzają znaczenia. Prosta sprawa. Jak jest takie same to losujemy nową kartę. Będzie dobrze.

Przygotujmy funkcje do wstępnej obróbki naszych kart. Zacznijmy od słowa do odgadnięcia, a potem zajmiemy się znaczeniami. Tak więc zróbmy tabelę. Będzie trzymać wszystkie elementy poukładane według odpowiedniej kolejności. Ułatwi to nam później zarządzanie na ekranie. Oczywiście do tabelki dodajmy grafikę na tło. Zróbmy też etykietkę do wyświetlania w tabeli ze słowem, które zgadujemy. Ech… Do tego trzeba oczywiście stylu. Zabija mnie to, że nie mam przygotowanej klasy ze stylami. Trzeba będzie to zrobić w przyszłości żeby się tak nie męczyć. A na razie prosta funkcja musi wystarczyć. Dodajmy kartę do tabeli. Wyśrodkujmy żeby było po środku naszej cudownej grafiki. I gotowe. Wystarczy zwrócić ją.

Teraz znaczenia. W sumie bardzo podobnie będzie to wyglądać. Z tym, że dodamy od razu, ile razy odpowiedzieliśmy dobrze a ile źle. Tak więc robimy tabelkę i tło do niej. Robimy etykietki ze znaczeniem oraz z liczbą dobrych i złych odpowiedzi. Dodajemy to jedno pod drugim do tabelki i zwracamy. Gotowe.

Skoro mamy już przygotowane tworzenie kart do wyświetlania, trzeba zadbać aby znaczenia były wyświetlane losowo. Załatwi to funkcja, która będzie dotąd losować różne liczby aż wszystkie karty losowo się ułożą. Nie jest to może eleganckie rozwiązanie. Ani szybkie, ale działa. Na razie wystarczy, ponieważ muszę się skupić na reszcie mechanik. W końcu ma być z tego gra 🙂

Później będę poprawiał kod, algorytmy, szukał lepszych rozwiązań, ale teraz najważniejsze to przygotować sensowny prototyp gry. Przetestować pomysł, sposób w jaki się gra. Dodać parę ciekawych mechanik. Zrobić co się da aby gra była idealna. Potem przyjdzie czas na poprawki, lepszą grafikę i szybsze algorytmy.

Please follow and like us:
0

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Historia Pewniej Gry Językowej #6 – Czas na prawdziwe wyświetlanie"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Artur "ekhart" Dębkowski
Gość

Zdecydowanie zgadzam się. Najpierw działajacy fajnie prototyp. Potem poprawki. Inaczej to przyjie formę przedwczesnej optymalizacji 😉